/Files/images/trabalho.gifКоли починається «горяча» пора зарахування дітей в школи, багато батьків хвилює питання шкільного тестування майбутніх першокласників: що це таке і як до нього підготуватися?
Школи практикують проведення тестової співбесіди перед вступом в 1 клас, але не як підставу для прийому або неприйома дитини в школу, а для орієнтації вчителів: щоб зрозуміти, які у маляти сильні і слабкі сторони, що доведеться «подтягнути», який спільний рівень підготовки дитини, які рівні його психологічної, інтелектуальної, особової і соціальної готовності до навчання.
Про те, що це таке і як вони оцінюються, ми йі поговоримо.
Психологічна зрілість виявляється в ступені розвитку кругозору, довільності в спілкуванні з дорослими і однолітками (тобто в умінні керувати до певної міри своїми «хочу», погоджуючи їх з «треба»).
Як визначається в ході тестування?
Дитині запропонують пройти тест для визначення рівня розвитку тонкої моторики руки, уміння наслідувати зразку і зосереджено, не відволікаючись, працювати деякий час:

1) намалювати фігуру людини;
2) змалювати письмові букви (просту фразу типа «він їсть борщ»);
3) змалювати групу крапок.
Крім того, цей блок має на увазі вербальний субтест, в ході якого дитині необхідно дати відповіді на прості питання, що показують його рівень орієнтації в навколишній дійсності: «Як звуть маму і татуся?», «Чи можешь ти назвати свою адресу?», «Маленький собака – це…, маленька корова – …, маленька овечка – ….», «Чим схожі один на одного білка і кішка – і чим відрізняються?», «Чому у автомобілі є гальма?», «Які ти знаєш види спорту?», «Чим схожі ніж і ножиці?», «Які ти знаєш дні тижня? Сезони і місяці року?», «Чим відрізняються зима і весна?», «Які тварини домашні, а які – дикі?», «Які ти знаєш фрукти? А овочі?» Ну, і так далі.
Інтелектуальна готовність до шкільного навчання – це рівні розвитку у дитини мислення і мови. Навчання в школі передбачає володіння наступними навиками:
– здібність до простого аналізу, до встановлення причинних зв'язків;
– вільне володіння розмовною мовою;
– уміння побудовати нескладне міркування;
– володіння основами абстрактного мислення – розуміння, що символізують собою букви, цифри, геометричні фігури;
– розвиток дрібної моторики
– інтерес до здобуття знань і здатність докладати зусилля в процесі їх «здобування».
Як все це визначається в ході тестування?
Дитині задають звичайні і логічні задачки («на березі виросли 3 яблука і 2 сливи – скільки всього фруктів виросло?»); просять змінити іменники по роду, числу; скласти розповідь по картинці або розкласти картинки в порядку від логічного початку до кінця; викласти фігурки з сірників; порахувати від 1 до 10 і назад; прочитати декілька пропозицій (якщо малюк вміє читати); класифікувати фігури (розкласти круги вправо, трикутники вліво і так далі); пропонують пройти «лабіринт» (провести звіра від галявини до будиночка, наприклад).
А також дається «графический діктант» – коли дитині видають листок паперу в клітинку і просять малювати лінії під диктування: «три клітинки вниз одна клітинка управо, дві клітинки вгору, дві клітинки вправо…» – і так далі.
Особова зрілість – це, насамперед, мотивація навчання. Формально однаково успішні можуть бути діти з абсолютно різною мотивацією (учбовою, соціальною, ігровою, статусною, мотивацією примусу). Проте ефективність їх роботи, задоволеність нею і довговічність отриманих знань буде абсолютно різна.
Крім того, особова зрілість – це і сформованість вольового компоненту: уміння самостійно виконувати запропоноване завдання і прикладати для цього зусилля, свідомо і самостійно планувати свої дії, а також адекватність відношення до себе самого. Звертємо вашу увагу, що в цьому віці адекватною є висока самооцінка дитини .
З дитиною також проводиться бесіда про школу, про те, що б вона зробила в тій або іншій ситуації або на місці того або іншого дитини, кого б вибрала в друзі або з ким би сіла за одну парту із запропонованих «абстрактных портретов», символізуючих різним чином мотивованих учнів. Також виявляється рівень обізнаності про школу взагалі: чи знає дитина, для чого потрібна школа, що таке урок, що таке канікули, що таке щоденник і для чого він потрібний, що робити, якщо хочеш вийти в туалет, як потрібно звертатися до вчителя, які відмітки хороші які – навпаки.
Ну, і нарешті, з'ясовується відношення диттини до самого собе, для чого маляка просять розповісти «який він»: вибрати із запропонованого списку, якості, які, на його думку, до нього відносяться (хороший, чесний, працелюбний, акуратний, розумний – або якийсь ще).
Социально-психологічна або комунікативна готовність дитини до школи включає три компоненти: так звані комунікативну, соціальну і мовну компетентність. Важливе уміння дитини вступати в контакт і взаємодіяти з тими, що оточують, знати загальноприйняті норми поведінки і уміти зважати на них на практиці.

Як саме це визначається в ході тестування?
Дитину просять намалювати дзеркальне віддзеркалення малюнка, розфарбувати фігурки по запропонованій інструкції (з акцентом на те, що продовжити малюнок повинні будуть інші дітки), пропонують вирішити задачки-«ситуації».
Отже, знаючи набір вимог (а за бажання в Інтернеті можна знайти повні версії всіх попередніх тестів), ви можете потренуватися з до школяриком в їх виконанні заздалегідь. У жодному випадку заняття не повинні носити характер «натаскування на тест». Це має бути вироблення саме навичок – адже вони допоможуть майбутньому першокласнику в подальшому навчанні в школі.
Результати тестування оцінюються в балах (залежно від використовуваного набору тестів) і вже по їх кількості визначається так званий ступінь шкільної зрілості:

– дуже висока (рекомендується навчання за посиленою програмою);
– висока і вище середнього (таких діток беруть в ліцеї і гімназії насамперед);
– середня і нижче середнього (для них допустиме навчання в звичайній школі);
– низька (вступ до школи в цьому випадку доведеться відкласти на рік і за цей час «надолужити прогалини»);
– особливо низька (у останньому випадку вам порекомендують і відкласти вступ до школи на рік, і пройти додаткове обстеження у фахівців).


Ви можете не послухати ці рекомендації, проте на користь вашої дитини все ж вибрати навантаження, адекватне його можливостям, а не вашим амбіціям.
Майте на увазі, що тут приведений розгорнений набір можливих варіантів. Таке повне тестування навряд чи буде вам запропоновано; зазвичай в школах обмежуються блоком «питань на загальний розвиток»та «інтелектуально-логичним блоком». Та й вся співбесіда зазвичай займає максимум 15-20 хвилин – більше діткам просто не витримати.

Проте ви можете зіткнутися і з «детальным аналізом», особливо в учбових закладах з серйозними вимогами і великим конкурсом. На користь вашоїо дитини пройти це тестування, щоб вчителі адекватно визначили навантаження для нього, а ви могли зрозуміти що слід підтягнути за літо (адже тестування зазвичай проводяться навесні) і над чим вам необхідно попрацювати.

Кiлькiсть переглядiв: 27

Коментарi

  • Cidessenak

    2017-03-08 15:04:47

    Acai Berry - Exactly Why Is Acai Berry Supplement Best You? Is the product certified fair trade? There are many copycat companies given that are creating products tend to be low in quality certainly not use one of the most beneficial process of extracting the juice of your berries. Most people who are concerned with their bodies know of the health benefits of acai berry products. They are used for centuries in South america by ancient medicine men and women. The people in the Country just started using Acai in will establish couple of years, as several endorsements from megastars...