Досвід роботи: «Розвиток базових якостей особистості дитини дошкільного віку шляхом інтеграції технології «Шість цеглинок» в освітній процес ЗДО

/Files/images/imgonline-com-ua-Compressed-NlEAA6b8JU.jpgАвтор досвіду: Логвина Тетяна Вячеславівна, вихователь

Досвід вивчався в 2019 – 2020 р.р.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність таперспективність проблемиполягає в розширенні спектру освітніх послуг і забезпечення варіативних форм дошкільної освіти; розширення сфери особистісного розвитку дітей дошкільного віку, в тому числі в природничо-науковому напрямку; необхідність збільшення масштабу застосування ігрових технологій в освітньому процесі. «Шість цеглинок» – це практичний та, водночас, дієвий інструмент педагога, завдяки якому він може підготувати дитину сьогодні до світу завтра. Дана методика є сучасною, динамічною та відкритою системою, яка пропонує нові можливості в освітньому просторі школи та дошкільного закладу. Методика «Шість цеглинок» спрямована на формування вміння співпраці в парі та команді; вміння зосереджуватися, доводити справу до кінця, починати знову і знову і таким чином розвивати впевненість у собі та своїх уміннях.

Ведуча педагогічна ідея досвіду: створення умов для всебічного розвитку дітей та оптимізації освітнього процесу за допомогою навчально-розвивальних констукторів LEGO Education, використання технології LEGO «Шість цеглинок» в освітньому процесі, як педагогічному інструменті щодо активізації пізнавальної діяльності дитини.

Науково-теоретична база досвіду: Для сучасного суспільства впровадження інноваційних технологій в освіту має не стільки теоретичне, скільки прагматичне значення, оскільки в умовах глобалізації воно стосується його історичного розвитку та перспектив, які пов’язані з так званими «високими технологіями». Сьогодення все наполегливіше вимагає пошуку таких форм та методів навчання, впровадження яких сприяло б активізації навчально-пізнавальної діяльності дітей, підвищувало ефективність набуття дітьми нових знань, розвивало творчу активність, навички колективно злагоджених дій, а також розвитку якості освіти через всебічний розвиток дитини. Інновацію в освіті сучасні українські вчені розглядають як процес створення, поширення і використання нових засобів (нововведень) для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі розв’язувалися по-іншому (О.Савченко); як «комплексний, цілеспрямований процес створення, поширення і використання новацій» (Л. Ващенко); як результат (продукт) творчого пошуку або особи колективу, що відкриває принципово нове в науці й практиці, як результат народження, формування і втілення нових ідей (О. Попова); як процес оновлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, який оптимізує досягнення її мети (Л. Даниленко); як нововведення, новаторство, створення нового, суспільно значущого продукту діяльності людини, який узагальнено характеризується двома ознаками: перетворенням явищ, речей, процесів, а також новизною та оригінальністю (А. Бурова). Крім того, певна кількість авторів виділяють поняття «інноваційний процес».

Використання LEGO «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» в освітньому процесі активізує пізнавальну діяльність дитини, спонукає до творчого рішення задач, формує винахідливість, самостійність, ініціативність, прагнення до пошуку нового і оригінального, вольові якості. У дітей з добре розвиненими навичками в конструюванні швидше розвивається мовлення, так як тонка моторика рук пов'язана з центрами мовлення.

Технологія досвіду. Автором досвіду укладено систему вправ з використанням цеглинок LEGO, що спрямована на формування вміння співпраці в парі та команді, винахідливості, самостійності, ініціативності, прагнення до пошуку нового і оригінального, розвитку вольових якостей. Педагогом Логвиною Т.В. розроблено перспективно-календарне планування дидактичних ігор з цеглинками та складено картотеку ігор «Шість цеглинок» для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. В плануванні пропонується: тема та мета до заняття, освітні завдання, ігрові вправи за методикою «Шість цеглинок», запитання до дітей.

Результативність досвіду. Матеріали досвіду сприятимуть системній роботі педагогів з дітьми за освітньою лінією «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі, дотримуючись педагогічних і психологічних принципів (науковості, системності, доступності, систематичності і послідовності, зв’язку знань і вмінь з життям, свідомості і активності, індивідуального підходу), методики, вікових особливостей дітей. Застосування LEGO-цеглинок дає позитивні результати при засвоєнні навчального матеріалу, допомагає оволодінню здатністю приймати і зберігати цілі і завдання навчальної діяльності, пошуку засобів її здійснення, сприяє освоєнню способів вирішення логіко-математичних завдань. Цеглинки LEGO є наочно-образними моделями тих математичних операцій, які діти проводять в ході навчальної діяльності..

Сподіваємося, що досвід роботи та методичні рекомендації знайдуть своє продовження в інших дошкільних закладах.

Посилання на матеріали:

https://drive.google.com/file/d/1ZWeYZttRi8__p6bzBMTFyKH-RRr3t3jF/view?usp=sharing

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi