Заняття№3

Особливості виховання дітей раннього віку.

/Files/images/009.gif

Виховання дитини необхідно починати з першого дня появи її у сім'ї. При цьому молодим батькам важливо знати, що ранній вік (перші 3—5 років) має особливе значення у становленні майбутньої людини. У цей період закладаються основи здоров'я (фізичного і нервово психічного розвитку), поведінки, звичок, характеру, інтелекту, формується особистість. Педіатри і педагоги виділяють перший рік життя дитини, називаючи його "стартовим майданчиком" до розвитку всіх її здібностей. Процес виховання — велике мистецтво і щоб ним оволодіти, необхідно насамперед виконувати три умови: добре знати, розуміти і любити дитину.

/Files/images/025.gif

Основні правила виховання дітей раннього віку. З першого дня спілкування з дитиною сприймайте її такою, якою вона є, радійте її присутності, любіть її. Будьте з нею ласкавими, ніжними, послідовними і терплячими.

Для її розвитку приділяйте при можливості максимум вільного часу, більше розмовляйте і спілкуйтеся з нею. Разом з тим привчайте дитину до самостійності, не пригнічуйте її ініціативу. Залишаючи дитину під непомітним наглядом, давайте їй волю. Батьки повинні знати, що у процесі самостійних ігор малюк набуває певного досвіду. Приходьте на допомогу йому тільки тоді, коли він покличе вас.

/Files/images/033.gif

Надавайте можливість більше рухатися. Пам'ятайте, що у перші місяці життя активні рухи малюка сприяють розвитку мови, а надалі — її повноцінному гармонійному вдосконаленню.

Будьте справедливі до вашої дитини, не піддавайте її незаслуженому покаранню, ніколи не картайте і не принижуйте у присутності сторонніх. Якщо вона завинила, то накажіть її, відмовивши їй у чомусь, але при цьому не принижуйте, не кричіть і не бийте — це тільки настроїть її проти вас.

Будьте прикладом для своєї дитини! Прищеплюйте їй особистим прикладом повагу до батьків і старших. У вашій сім'ї повинні бути щирі й приязні стосунки, повага і любов до людей похилого віку.

Виховуйте дитину на кращих традиціях сім'ї. Пам'ятайте, що порушення гармонії у сім'ї насамперед позначиться на характері й поведінці вашої дитини. Навчіть її бути доброю з раннього віку, прищеплюйте їй почуття милосердя і жалю до хворих і престарілих.

Прищеплюйте дитині правила ввічливості (вітатися, дякувати), а також дружні взаємостосунки між дітьми.

Коли малюк підросте (після 1,5—2 років), залучайте його до роботи по дому, не забувайте при цьому похвалити за роботу.

/Files/images/035.gif

Привчайте малюка з перших років життя до охайності. Прищеплюйте навички до неї за допомогою дотримання правил особистої гігієни з перших місяців життя. Надалі привчайте дитину самостійно вмиватися, чистити зуби і тримати у порядку одяг, постіль та іграшки.

Надавайте можливість малюку більше займатися іграшками. Батьки повинні знати, що іграшки й ігри для дитини перших 3—5 років — серйозне заняття, а не просто втіха. На першому році життя вони ще нескладні — це перекладання брязкальця з однієї руки в іншу, повзання у манежі або по килиму за іграшками, надягання кілець на стрижень піраміди. Після року ігри ускладнюються, а уява удосконалюється. Дитина будує з кубиків будинок або гараж, машину, поїзд, імітуючи при цьому гудок поїзда, сигнал машини. У своїх іграх малюк пізнає навколишній світ і намагається відтворити побачене.

Пробудіть у малюка з перших років життя інтерес до знань, читання і книг.

З перших місяців життя прищеплюйте почуття прекрасного — охайний одяг, красива обстановка побуту, любов до природи і мистецтва, різних видів спорту. З раннього віку співайте своєму малюку мелодійні пісні, після року — читайте дитячі вірші, казки, разом з ним малюйте, ліпіть з глини і пластиліну. Коли дитина почне добре ходити, вчіть її танцювати, частіше виходьте з нею у парк, ліс, на луку, показуйте їй птахів, тварин, квіти, дерева.

/Files/images/007.gif

Найважливішим засобом розвитку особистості є природа, художнє слово, музика і малювання. Тому, що все найкраще у дитині розкривається при спілкуванні з прекрасним — мистецтвом, музикою і природою.

Кiлькiсть переглядiв: 407

Коментарi