ЯК ВИЯВИТИ ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ

/Files/images/07824.gif

Дитина має очевидні музичні здібності, якщо:

• Впізнає мелодії.

• Почувши музику, охоче підспівує або поспішає танцювати під неї.

• Співаючи або граючи, вкладає у виконання почуття та емоції.

• Розуміє і може описати словами характер і настрій музики.

• Самостійно наспівує почуті мелодії. Швидко і легко повторює ритм і мелодію. Вигадує власні мелодії.

• Навчилася або вчиться грати на якомусь музичному інструменті. Має улюблені види музичної діяльності.

Дитина має артистичні здібності, якщо:

• З легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими. Охоче виступає перед аудиторією. Вміє добре викладати свої думки. Прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захопленням щось розповідає.

• Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами. Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає. Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя тощо. Пластично й органічно рухається. Любить гарний одяг і розуміє значення вбрання для створення образу.

Дитина має літературне обдаровання, якщо:

• Любить, коли їй читають і розповідають оповідання, історії, казки, билини.

• Ставить багато запитань, добре запам'ятовує події та їх учасників.

• Здатна довго утримувати в пам'яті почуті образи і прагне використовувати їх у нових сюжетах. Любить фантазувати.

• Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися сюжету, не втрачає основної думки.

• Зображає персонажів своїх фантазій емоційними, одухотвореними, олюдненими.

• Вибирає в своїх розповідях слова, які передають емоційний стан героїв.

• Використовує багатий словниковий запас.

Дитина має художні здібності, якщо:

• Не знаходячи слів, малює або ліпить, щоб виразити свої емоції.

• Найкраще сприймає саме візуальну інформацію.

• Помічає гарні предмети, любить їх розглядати, ходити на виставки (у музеї).

• Висловлює свою думку про побачене з позиції краси, з естетичних позицій. Охоче ліпить, малює, креслить, комбінує фарби і матеріали.

• Малюнки не однотипні, а різноманітні.

• Використовує різноманітні кольори (готові або/і сам змішує).

• Не боїться малювати олівцем і застосовувати різні техніки для передачі задуму.

Дитина має спортивні здібності, якщо:

• Дуже енергійна, увесь час хоче рухатися.

• Здається, що вона ніколи не втомлюється.

• Смілива, не боїться синців і шишок.

• Краще за багатьох однолітків розвинена фізично.

• Майже завжди прагне вигравати в спортивних іграх.

• Віддає перевагу навіть безцільній "метушні" перед спокійними розвагами.

• У неї є свій улюблений герой — спортсмен.

• Володіє широким діапазоном рухів (від повільного до швидкого, від плавного до різкого).

• Прекрасно утримує рівновагу.

• Демонструє високий рівень розвитку основних рухових навичок (ходьба, біг, лазіння, стрибки, уміння кидати і ловити предмети).

• Завдання батьків, педагогів, психологів — своєчасно підтримати розвиток індивідуальної своєрідності дитини.

• Подальший індивідуальний розвиток особистості дитини продовжується в початковій школі

Кiлькiсть переглядiв: 95

Коментарi